Essens

S firmou ESSENS jsem obchodovala od jejího počátku, tj. od roku 2011. V srpnu 2016 jsem učinila objednávku v konkrétní hodnotě, u které firma garantovala určité produkty zdarma. Pak se ale cukali, já se bránila s tím, že mi to jejich on-line systém umožnil. Následně do pár minut se telefonicky ozval zcela arogantní majitel firmy Essens pan Kovář a zcela striktně mi oznámil, že ruší mou registraci. Po 5ti letech obchodního vztahu stačily 2 minuty na jeho ukončení. Za hodinku přišel e-mail od jakéhosi pana Kopela (Chief Operations Officer) z ESSENS EUROPE SE, asi nějakej tvrdej hoch či co, a ten mi v mailu začal vysvětlovat něco o tom, že vlastně 3 roky mám neplatný přístup, že se s českou pobočkou zfrenčízovali a že mi už v r. 2013 vypověděli smlouvu. Hmmmmm..... pěknej bordel v tom hoši mají :) 3 roky mi dodávají zboží, o změně informovali, na fakturách si to změnili a teď to tahají jako velké ESO z rukávu, aby si kryli záda. A ještě něco zavyhrožovali, že jsem si dovolila k jejich zboží doplnit cosi o alternativě a že to hodí k právníkům. Ok, proč ne, Akorát pánové jaksi nepochopili kouzlo slovních spojení.
Je ale vidět, že vedení se o prázdninách nudí, když má čas mi psát tyhle srdceryvné e-maily.

Zajímavé je, že i když jsem vlastně byla po celou dobu v neplatném módu, tak mi chodily všechny firemní e-maily, volaly mi dvě dámy z Essens a mazaly med kolem pusy, jak jsem v prodeji šikovná a že bych si měla ještě nakoupit rychle nějaké zboží, protože ho pak zdraží.... Pak mi to i házely do mailu.... Hergot, tak vo co tady jde? :) Přistáli tu Marťani a omámili lidi v Essens? :)

Firma Essens mě neživila, a možná právě proto, že jsem pro ně nebyla obchodně až tak zajímavá, se takto zcela neprofesionálně zachovali. Ale Kovář je takové povahy, to jsem věděla už dávno, než jsem k nim vstoupila a docela to spojení mé a jeho vydrželo překvapivě dlouho. Takže kdo s nimi chcete obchodovat, počítejte s tím, že budete vždy muset držet hubu a krok. Jakmile se ozvete a budete chtít něco řešit,  odříznou vás včetně Vaší obchodní sítě jako to dělají manageři zahraničních MLM. Já žádnou síť neměla, jen pár zoufalých, co si mysleli, že na tom zbohatnou. Moji zákazníci po tomhle sortimentu rozhodně brečet nebudou. Firem ještě s lepším zbožím, je tu víc.

Essens by už se dávno položila, kdyby si na svou stranu nepřetáhla PharmDr. Krajíčka. Bez něj by byli doslova v řiti. Colostrum pro ně dodává Ingredia, kosmetiku Dochema, doplňky stravy K2pharm, parfémy pro ně vyrábí turecká ertecosmetics. Tyto informace nejsou tajné, protože se logy partnerů firma chlubí na kdejakém prdu :)

Provizní systém je tak mizerný, že abyste něco vydělali, musíte vynaložit fakt velké úsilí. Takže vlastně živíte Kováře a jeho kumpány. Nic víc. Já to měla jako doplněk, protože v té době byli jediní, co udělali levnější řady parfémů s celkem obstojnou kvalitou. Nicméně některé se začali časem kazit, byť měly ještě rok expirace a byly uchovány v pokojové stabilní teplotě v balení od výrobce (krabička a celofán).  Konkrétně šlo o vůně W104, W107 a W113 - možná jich bylo víc, ale jelikož jsem tyto používala, mohla jsem poznat rozdíl. Prostě nevoněly, jako dřív. A i klientkám se stalo, že po měsíci používáný doslova zasmrádly. I když jsem na tohle firmu několikrát upozornila (mailem, telefonicky), dělali, jakože nic, že o ničem nevědí, že jsem jediná apod... bla bla bla.

Ve finále vlastně jsem ráda, že to Kovář takhle utl. Chtěla jsem to stáhnout už dávno, ale nějak jsem na to neměla čas a nemohla se k tomu dokopat. Tyhle záležitosti jsou totiž pro mě jaksi nepodstatné.

Takže vlastně díky, že se tohle vše odehrálo :)